Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Datum notatie bidprent beeldbank
Ik heb het script om de datum notatie te veranderen in de bidprent beeldbank uitgevoerd
middels het script dat in een eerder topic door Gerard gemaakt is.

In notepad is te zien in bidprent2.txt dat alles voor 1900 inderdaad is veranderd in DD-MM-JJJJ

Als ik dit bestand upload en rename naar bidprent.txt kom ik in de testversie van de bidprent beeldbank als ik de webpagina open
Het originele bidprent.txt eerst veilig gesteld en nu weer teruggezet

Hoe kan ik het aangepaste bidprent.txt bestand activeren in de productie omgeving ??

Jack Geurts HKK Nistelvorst (72)
Beste Jack,

Het werken met de productie- dan wel de testversie heeft invloed op de te openen database ( bidprent.txt ).
Als je de beeldbank start wordt normaliter met de productieversie gewerkt totdat de testversie wordt geactiveerd.
De testversie werkt met de toevoeging "2" aan de naam van de bestanden van de beeldbank. In dit geval zijn dat resp. bidprent.pl  en bidprent2.pl.
Indien er ook een bidprent2.txt, een updates2.txt, een layout2.html, een cfg-cbs2.pl, en/of een permit2.pl bestaan worden deze ook gebruikt. Zo niet dan wordt per bestand teruggevallen op de productieversie van deze bestanden.

Er dient dus goed te worden gecontroleerd welke bestanden er in een productie en in een testversie ("2") aanwezig zijn.
=====================
Ton van Steenoven
Support ZCBS (00)

0626854665
======================================
Als niemand iets te vragen heeft dan zijn er geen problemen==
Beste Jack,
Aanvullend op de opmerkingen van Ton:
Ook zelf even een blik geworpen op jouw databases bidprent.txt en testversie bidprent2.txt
Database bidprent2.txt bevat op nagenoeg alle regels een fout (!) daar de vereiste tab (om velden te scheiden)
omgezet blijkt te zijn naar spaties!! Zodoende zal in de testversie bij zoeken op alle records slechts enkele
te voorschijn komen (vanwege falen recordnummer daar dat niet meer in veld 2 staat...).

Gerard
Jack,

Ter verklaring van mijn antwoorden, ik kan alleen maar in algemene zin antwoord geven daar ik geen toegang heb tot jouw bestanden en dus niet een vinger op een zere plek kan leggen. Gerard kan daar uiteraard wel bij.
=====================
Ton van Steenoven
Support ZCBS (00)

0626854665
Als niemand iets te vragen heeft dan zijn er geen problemen==
(03-03-2018, 10:56 PM)Gerard van Nes schreef: Beste Jack,
Aanvullend op de opmerkingen van Ton:
Ook zelf even een blik geworpen op jouw databases bidprent.txt en testversie bidprent2.txt
Database bidprent2.txt bevat op nagenoeg alle regels een fout (!) daar de vereiste tab (om velden te scheiden)
omgezet blijkt te zijn naar spaties!! Zodoende zal in de testversie bij zoeken op alle records slechts enkele
te voorschijn komen (vanwege falen recordnummer daar dat niet meer in veld 2 staat...).

Gerard

Hoe te voorkomen dat bij download de tab scheiding intact blijft, binair downloaden of zo en niet als ASCII
Verder de download alleen bekijken met Notepad++ dus geen rommel van kladblok er in
en dan het mutatie scriptje er op loslaten
Wordt bij uploacden/downloaden de tab's in spaties veranderd? Doe je toch niet
met Microsoft software (welke soms een eigen leven leidt?).
Gebruik TotalCommander voor je ftp. Daar wordt het type bestand herkend en
wordt ASCII dan wel BIN upload/download goed ingesteld (afh. van bestandstype).
Binair uploaden/downloaden hoort altijd goed te gaan daar dan niets met CR/LF's
wordt gedaan. Notepad++ zorgt dat een (l)unix tekstbestand (webserver is i.h.a. (l)unix gebaseerd)
altijd met CRLF (windows) wordt getoond (doch verminkt het bestand niet!)
Mogelijk is bij jouw FTP-programma iets niet goed ingesteld.
(03-03-2018, 11:15 PM)Gerard van Nes schreef: Wordt bij uploacden/downloaden de tab's in spaties veranderd? Doe je toch niet
wordt gedaan. Notepad++ zorgt dat een (l)unix tekstbestand (webserver is i.h.a. (l)unix gebaseerd)

Gevonden bij mijn WRQ Reflection FTP programma
Tabs niet converteren naar spaces bij upload
Dit prog komt uit de Unix wereld, bij mijn vorige werkgever server op Suse Linux en heb Suse Linux ook op een PC
Moet het echter weer tot leven brengen, dus nog maar ff op de Windhoos :-)

(03-03-2018, 11:42 PM)Jack Geurts schreef:
(03-03-2018, 11:15 PM)Gerard van Nes schreef: Wordt bij uploacden/downloaden de tab's in spaties veranderd? Doe je toch niet

Gevonden bij mijn WRQ Reflection FTP programma
Tabs niet converteren naar spaces bij upload
Dit prog komt uit de Unix wereld, bij mijn vorige werkgever server op Suse Linux en heb Suse Linux ook op een PC
Moet het echter weer tot leven brengen, dus nog maar ff op de Windhoos :-)

bidprent.txt is nu sucessvol aangepast en geeft de datums voor 1900 nu correct weer in DD-MM-JJJJ
Na een middagje/avond beeldbanken weer een stap verder
Bedankt voor alle tips

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Datum notatie bidprenten Jack Geurts 17 275 25-02-2018, 11:23 PM
Laatste bericht: Ton van Steenoven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)