Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beheerder met IPv6 adres kan ZCBS niet gebruiken
Afgelopen weekend ben ik tegen iets vreemds aangelopen. Een gebruiker, kon niet meer in het systeem ZCBS om te muteren.
Ik had zijn IP-adres opgevraagd in de veronderstelling dat die ook gewijzigd was net als bij meerdere gebruikers van onze stichting.
Echter zijn IP-adres (dat hij via internet opvroeg) bleek goed in het systeem te staan. Nadat ik  als beheerder bij hem ben ingelogd heb ik
in de zoekbalk IP getypt en kreeg een heel ander IP-adres als wat in het systeem staat. HEEL VEEL CIJFERS EN LETTERS
Nadat de gebruiker hierover zelf contact had opgenomen met Ziggo blijkt dat dit te maken heeft met het gebruik van een IP-6 adres ipv een IP-4. Die medewerker van Ziggo heeft ons door het configuratiescherm geleid en uitgelegd hoe ik het IP-6 uit kon schakelen (vink weghalen). Daarna werkte het systeem weer goed. Ik kan me voorstellen dat meerdere gebruikers van het systeem daar mee te maken hebben of krijgen. Moet daar in het algemeen aandacht aan worden geschonken of mogelijk iets aangepast worden in het ZCBS-systeem? De gemiddelde gebruiker komt er zelf niet uit denk ik.

Dit is wat ik heb moeten doen:
Configuratiescherm-Internetverbinding-Netwerkcentrum-Verbinding-Ethernet-Eigenschappen-IP-6
uitvinken.
(Gerard van Nes is inmiddels op de hoogte en heeft mij gevraagd dit probleem op het forum te zetten).
Antwoord

Berichten in dit topic
Beheerder met IPv6 adres kan ZCBS niet gebruiken - door Annie Wissink - 12-12-2018, 08:38 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)