Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
variabelen en keywords
Met allerlei variabelen en keywords wordt de werking van ZCBS gestuurd. Deze zij allemaal terug te vinden in de documentatie. Ik vraag me af is er ergens een overzicht van alle in mogelijke variabelen en keywords. De default en instelbare waarden en de functie van de waarden? Soms zoek ik iets en dan moet je grote delen van de documentatie doorspitten.
Als zoiets nog niet bestaat wil ik wel een opzet daarvoor maken.
Beste Fons,

Goed idee. Met name als je niet van begin af aan de ontwikkelingen hebt meegemaakt is dit een goede start voor nieuwkomers. Zelf heb ik de gedachte al eens gehad om een template configuratiebestand te maken (actueel te houden met alle items geblokt ##) en per rubriek gegroepeerd.
=====================
Ton van Steenoven
Support ZCBS (00)

0626854665
======================================
Als niemand iets te vragen heeft dan zijn er geen problemen==
======================================
Die vraag werd mij al eind vorig jaar gesteld door de Vrienden Traditiekamer MLD.
Het is de bedoeling dat in de volgende ZCBS-versie een export beschikbaar is van een ****volledig ingevulde config file****.
Met alle variabelen, met commentaar, met default dan wel ingestelde waarden.
En zodoende geheel dynamisch.
Lijkt mij niet al te veel werk.
Staat bovenaan mijn updatelijstje. Te verwachten in april in de testversie.

Gerard
Geweldig Gerard.
Lijkt mij ook een prima oplossing.
Dus mijn vraag is beantwoord.
Zou het ook mogelijk zijn om een ‘frontend’ configurations tool te maken?
Met behulp van dropdown boxen zou dan gekozen kunnen worden uit de mogelijke settings.
Als alles naar wens is ingesteld zou dan het tool de configuratie file moeten genereren.

Theo

(13-02-2018, 09:43 PM)Fons Hendriks schreef: Met allerlei variabelen en keywords wordt de werking van ZCBS gestuurd. Deze zij allemaal terug te vinden in de documentatie. Ik vraag me af is er ergens een overzicht van alle in mogelijke variabelen en keywords. De default en instelbare waarden en de functie van de waarden? Soms zoek ik iets en dan moet je grote delen van de documentatie doorspitten.
Als zoiets nog niet bestaat wil ik wel een opzet daarvoor maken.

Helemaal mee eens. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)