Topics: 3
Reputatie:
0
Functie(s):
- Systeembeheer ZCBS
- Databeheer ZCBS
- Beeldbewerker
Organisatie: 40-Historische Kring Berckhout Bobel Dijk
Als een groepsfoto en een groepsfoto met nummers tegelijk upload en een databaserecord aanmaakt komen de fotos goed in de beeldbank.
Als je een genummerde foto later toevoegt aan de beeldbank en ook een databaserecord aanmaakt (wat natuurlijk niet juist is) komt in de beeldbank de genummerde foto te staan (9999-z.JPG) en kan je dus niet switchen tussen genummerd en ongenummerd.
Topics: 99
Reputatie:
1
Functie(s):
- Systeembeheer ZCBS
- Databeheer ZCBS
- Websitebeheer met ZCBS
- Beeldbewerker
Organisatie: 0-ZCBS
Beste Fons,
Als ik je goed begrijp doe je een sessie met images.exe en breng je een serie afbeeldingen naar de beeldbank waaronder eenzelfde afbeelding waarvan een zonder en een met nummers.
Wat ik me afvraag is welke benamingen deze beide hebben.
Het is in ieder geval niet de bedoeling om voor de genummerde afbeelding een apart record te hebben. De genummerde afbeelding dient "extra" aan de site te worden toegevoegd onder dezelfde benaming als het nummerloze exemplaar. Zij het dat deze het achtervoegsel -z dient te krijgen om hem als zodanig te herkennen.
Het uploaden wordt separaat van de "bulk"-uploadsessie (images.exe) gedaan. Wel in dezelfde map als de nummerloze!
Kan met FTP (systeembeheer) dan wel via de editpagina in het betreffende record staand.
Mocht ik alles verkeerd hebben begrepen dan hoor ik dat graag.
=====================
Ton van Steenoven
Support ZCBS (00)
0626854665
======================================
Als niemand iets te vragen heeft dan zijn er geen problemen==
======================================