Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Multiples bij Rubriek
Is het mogelijk om bij de fotobeeldbank meerdere keuzes te maken bij Rubriek?
Soms kan een foto bijvoorbeeld onder Familie, maar ook onder Religie geschaard worden.
Is hier een aanpassing voor mogelijk?
Beeldbankbeheer
Heemkundekring "De Elf Rotten" Heesch (70)
Beste Harrie,

Bij de keuze of je een bepaald veld wilt toevoegen geldt in het algemeen dat (zo goed als ) alles technisch mogelijk is.
De vraag is dan ook of de huidige velden mogelijk al aan de wens voldoen. Immers, een afbeelding heeft in principe een hoofdonderwerp dat je in een rubriek en daarnaast nog eens in een subrubriek kunt vangen. Verder kun je in het veld Beschrijving alles kwijt wat je wilt. Aangezien een zoekopdracht over alle velden kan gaan worden deze ook meegenomen.

Als de wens voor een veld zoals je dat voorstelt blijft dan is er een goede mogelijkheid. Er moet nog wel een vrij veld voor beschikbaar zijn.
Met inachtneming van datgene wat in de huidige  versie van het technische beheer daarover staat heb ik een voorbeeld uitgeprobeerd. 

In het voorbeeld is VELD24 daarvoor gebruikt en is het Tag's genoemd.

In bijlage (Multiple.zip) heb ik de screendumps van de elementen staan die o.m. in het configuratiebestand dienen te worden opgenomen. Het veldnummer en de inhoud van de keuzes is uiteraard arbitrair.

Bijlagen
.zip   Multiple.zip (Grootte: 20,96 KB / Aantal keer gedownload: 10)
=====================
Ton van Steenoven
Support ZCBS (00)

0626854665
======================================
Als niemand iets te vragen heeft dan zijn er geen problemen==
======================================
Ton,

wederom bedankt.
Ik ga er mee aan de slag

Groet
Harrie
Beeldbankbeheer
Heemkundekring "De Elf Rotten" Heesch (70)

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)