Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
installeren van images.exe
Question 
Beste ZCBS-forumvrienden,

Voor de buitengewone onzalige verplichte upgrade naar Windows 10 werd door de Historische Kring Diemen (33) met dank gebruik gemaakt van het programma images.exe voor het uploaden van foto's op onze beeldbank. De genoemde Windows upgrade heeft dit programma echter zonder meer verwijderd.

Her-installatie via "Beschikbare interne/systeem ZCBS-programma's" van "Download image-conversie/upload programma/images.exe  (MS-Windows. zip/exe file versie 3.13 van 19-01-2018) levert een foutmelding op met de mededeling:

"Chrome heeft images.zip geblokkeerd omdat het bestand een negatieve invloed kan hebben op je browserervaring".

Ik weet niet (en wil ook niet weten) wat de zich deskundig noemende amateurs van de alleen maar op winst beluste firma Windows verstaan onder "browserervaring", maar de downloads van de ZCBS-programma's  backup.exe, zoekvervang.exe en splittext.exe werken wel.

Kan het forum me helpen zodat ik weer nieuwe foto's kan uploaden?

Met dank,

Wiard Krook (HKD)
Antwoord
Beste Wiard,
Met Windows kan je alles verwachten...
Als ik met mijn favoriet en onmisbare Google (die zelfs gratis is!) zoek op:
 "geblokkeerd omdat het bestand een negatieve invloed kan hebben op je browserervaring"
zie ik diverse Chrome blokkeringen.
Genoemd wordt:
- De goede Firefox kan de .zip wel downloaden
- Chrome bescherming voor phishing en malware kan evnetjes worden uitgeschakeld (zou ik niet doen)
- Browser-protectie van Google Chrome kan genegeerd wordenn door op het pijltje naast sluiten te klikken, waarbij je de optie krijgt om de download toch te accepteren
Lukt het toch niet, geef dan even een gil.
Gerard
Mark as solution Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)